Wstęp do CPP: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
 
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 14: Linia 14:


=== Zawartość ===
=== Zawartość ===
* jeszcze brak
* Podstawowe konstrukcje
* Klasy
** klasy i ich skladowe
** wskaznik *this
** konstruktory i destruktory obiektów
** użycie klas predefiniowanych
* Dziedziczenie
** klasy pochodne
** klasy abstrakcyjne i funkcje wirtualne
** kontrola dostępu do składowych klasy i funkcje zaprzyjaźnione
** wielokrotne dziedziczenie
* Przeciążanie operatorów
* Szablony(templates)
** szablony wyrażeń
** szablony funkcji
** szablony klas
** operatory jako szablony
** dziedziczenie po szablonach
* Wykorzystywanie STL
** wbudowane klasy
** wbudowane algorytmy uogólnione
* Strumienie
** standardowe strumienie wejścia/wyjścia
** tworzenie i obsługa własnych strumieni
** przeciążanie operatorów << i >>


=== Literatura ===
=== Literatura ===
* B. Stroustroup Jezyk C++, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2002.
* S. Lippman Podstawy języka C++, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2003.
* B. Eckel Thinking in C++, Helion 2002.
* N. Josuttis C++ Biblioteka standardowa, Helion 2003.


== Moduły ==
== Moduły ==
# [[Wstęp do CPP/Podstawowe konstrukcje|Podstawowe konstrukcje]]
# [[Wstęp do CPP/Podstawowe konstrukcje|Podstawowe konstrukcje]]
# [[Wstęp do CPP/Klasy, obiekty, metody - wprowadzenie|Klasy, obiekty, metody - wprowadzenie]]
# [[Wstęp do CPP/Dziedziczenie|Dziedziczenie]]
# [[Wstęp do CPP/Przeciążanie operatorów|Przeciążanie operatorów]]
# [[Wstęp do CPP/Szablony(templates)|Szablony(templates)]]
# [[Wstęp do CPP/Wykorzystywanie szablonów z STLa|Wykorzystywanie szablonów z STLa]]
# [[Wstęp do CPP/Strumienie|Strumienie]]

Aktualna wersja na dzień 16:02, 19 paź 2006

Forma zajęć

Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)

Opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z programowaniem w języku C++.

Sylabus

Autor

  • Krzysztof Ciebiera - Uniwersytet Warszawski

Wymagania wstępne

  • Znajomość C

Zawartość

  • Podstawowe konstrukcje
  • Klasy
    • klasy i ich skladowe
    • wskaznik *this
    • konstruktory i destruktory obiektów
    • użycie klas predefiniowanych
  • Dziedziczenie
    • klasy pochodne
    • klasy abstrakcyjne i funkcje wirtualne
    • kontrola dostępu do składowych klasy i funkcje zaprzyjaźnione
    • wielokrotne dziedziczenie
  • Przeciążanie operatorów
  • Szablony(templates)
    • szablony wyrażeń
    • szablony funkcji
    • szablony klas
    • operatory jako szablony
    • dziedziczenie po szablonach
  • Wykorzystywanie STL
    • wbudowane klasy
    • wbudowane algorytmy uogólnione
  • Strumienie
    • standardowe strumienie wejścia/wyjścia
    • tworzenie i obsługa własnych strumieni
    • przeciążanie operatorów << i >>

Literatura

  • B. Stroustroup Jezyk C++, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2002.
  • S. Lippman Podstawy języka C++, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2003.
  • B. Eckel Thinking in C++, Helion 2002.
  • N. Josuttis C++ Biblioteka standardowa, Helion 2003.

Moduły

  1. Podstawowe konstrukcje
  2. Klasy, obiekty, metody - wprowadzenie
  3. Dziedziczenie
  4. Przeciążanie operatorów
  5. Szablony(templates)
  6. Wykorzystywanie szablonów z STLa
  7. Strumienie