MIMINF:Indywidualny projekt programistyczny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Diks (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Janusz (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
== Opis ==
== Opis ==


Laboratoryjna kontynuacja ''Wstępu do programowania''. Praktyczne kształcenie umiejętności programowania (imperatywnego) w średniej skali.  
Laboratoryjna kontynuacja ''Wstępu do programowania'', której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęć realizują projekt programistyczny, istotnie większy od tych z zajęć ze Wstępu do programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania.
 
Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające:
* śledzenie wykonywania programu,
* zarządzanie wersjami,
* tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
* dokumentowanie programu.
Wskazane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań.
 
== Sylabus ==
== Sylabus ==


Linia 23: Linia 31:
** dokumentowanie
** dokumentowanie
* Testowanie programu
* Testowanie programu
* Dokumentacja użytkownika
* Dokumentacja techniczna i użytkownika
* Konkurs modułów (zalecany)
 
=== Literatura ===
=== Literatura ===
Literaturę stanowi dokumentacja do użytych narzędzi. W opisie przedmiotu
nie rozstrzygamy, które konkretne narzędzia mają być wybrane, pozostawiając
tę decyzję prowadzącym. Na przykład można wybrać którąś z wersji Delphi
(ze środowiskiem ułatwiającym śledzenie wykonywanego programu i tworzenie
graficznych interfejsów użytkownika), system zarządzania wersjami SVN
oraz Latexa do pisania dokumentacji.
<!--
* Mendel Cooper, [http://tldp.org/LDP/abs/html/ ''Advanced Bash-Scripting Guide''].
* Mendel Cooper, [http://tldp.org/LDP/abs/html/ ''Advanced Bash-Scripting Guide''].
* Dokumentacja bash, grep i sort.
* Dokumentacja bash, grep i sort.
* [http://svnbook.red-bean.com/ ''Version Control with Subversion''].
* [http://svnbook.red-bean.com/ ''Version Control with Subversion''].
* Dokumentacja systemów svn i mantis.
* Dokumentacja systemów svn.
* T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl (tłum. J. Gołdasz, R. Kubiak, T. Przechlewski), [ftp://ftp.gust.org.pl/TeX/info/lshort/polish/lshort2e.pdf ''Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX2e''].
* T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl (tłum. J. Gołdasz, R. Kubiak, T. Przechlewski), [ftp://ftp.gust.org.pl/TeX/info/lshort/polish/lshort2e.pdf ''Nie za krótkie wprowadzenie do systemu LaTeX2e''].
* S.Covey, ''7 nawyków skutecznego działania'' REBIS, 2002.
* S.Covey, ''7 nawyków skutecznego działania'' REBIS, 2002.
-->

Aktualna wersja na dzień 01:08, 17 sty 2007

Forma zajęć

Laboratorium (30 godzin)

Opis

Laboratoryjna kontynuacja Wstępu do programowania, której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęć realizują projekt programistyczny, istotnie większy od tych z zajęć ze Wstępu do programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania.

Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające:

  • śledzenie wykonywania programu,
  • zarządzanie wersjami,
  • tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
  • dokumentowanie programu.

Wskazane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań.

Sylabus

Autor

  • Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Instytut Informatyki

Wymagania wstępne

  • Wstęp do programowania

Zawartość

  • Projekt
    • analiza problemu
    • podział programu na moduły
    • podział modułów na procedury
  • Samodzielna implementacja programu
    • wersjonowanie
    • odpluskwianie
    • dokumentowanie
  • Testowanie programu
  • Dokumentacja techniczna i użytkownika
  • Konkurs modułów (zalecany)

Literatura

Literaturę stanowi dokumentacja do użytych narzędzi. W opisie przedmiotu nie rozstrzygamy, które konkretne narzędzia mają być wybrane, pozostawiając tę decyzję prowadzącym. Na przykład można wybrać którąś z wersji Delphi (ze środowiskiem ułatwiającym śledzenie wykonywanego programu i tworzenie graficznych interfejsów użytkownika), system zarządzania wersjami SVN oraz Latexa do pisania dokumentacji.