|
|
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) |
Linia 13: |
Linia 13: |
|
| |
|
| {{wzor|dystr|6.3| | | {{wzor|dystr|6.3| |
| <math>F(x) = P(-\infty,x]=P((-\infty,x]), | | <math>F(x) = P(-\infty,x]=P((-\infty,x])</math>,}} |
| </math>}} | |
|
| |
|
|
| |
|
Linia 21: |
Linia 20: |
| }} | | }} |
|
| |
|
| ==Testy== | | <div class="thumb tleft" id="Grafy planarne"><div style="width:250px;"> |
| | <flashwrap>file=Grafy liczba stopniowa animacja.swf|size=small</flashwrap> |
| | <div.thumbcaption>Graf nieplanarny (a) oraz graf planarny (b) wraz z jego prezentacją w postaci grafu płaskiego (c)</div></div> |
| | </div> |
|
| |
|
|
| |
|
| <quiz>Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:}
| | [[Template:Slajdy]] |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle n\geq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> ,}
| |
| <rightoption> <math>\displaystyle n\leq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> ,}
| |
| <rightoption> <math>\displaystyle \cceil{\log_2 \cceil{n/2}}=\cceil{\log_2 \brackets{n/2}} </math> ,}
| |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle \ffloor{\log_2 \cceil{n/2}}=\ffloor{\log_2 \brackets{n/2}} </math> .}
| |
| <\quiz>
| |
|
| |
|
| <quiz>Dowolny niepusty podzbiór <math>\displaystyle S\subseteq \N </math> zbioru liczb naturalnych}
| | [[Template:Prezentacja o RMI]] - to tworzymy dla każdej swojej prezentacji, |
| <wrongoption>{ma w sobie liczbę największą}
| |
| <rightoption>ma w sobie liczbę najmniejszą}
| |
| <wrongoption>{ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą}
| |
| <wrongoption>{ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej}
| |
| <\quiz>
| |
|
| |
|
| <quiz>Zbiór <math>\displaystyle S\subseteq\N </math> jest taki, że jeśli <math>\displaystyle s\in S </math> to <math>\displaystyle s+1\in S </math> .
| | Tak wygląda lista wszystkich slajdów prezentacji: |
| Jeśli <math>\displaystyle 9\in S </math> , to:}
| | {{Prezentacja_o_RMI}} |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N </math> }
| |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
| |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle S\subseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
| |
| <rightoption> <math>\displaystyle S\supseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
| |
| <\quiz>
| |
|
| |
|
| <quiz>Zbiór <math>\displaystyle S\subseteq\N </math> jest taki, że jeśli <math>\displaystyle a,b\in S </math> ,
| | A tak dajemy link do pierwszego slajdu |
| to <math>\displaystyle a+b\in S </math> oraz <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> .
| | [[Prezentacja_o_RMI_-_Slajd1]] |
| Jeśli <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to:}
| |
| <wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N </math> }
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle S </math> zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste}
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle S </math> jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste}
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle S </math> jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste}
| |
| <\quiz>
| |
| | |
| <quiz>Ostatnią cyfrą liczby <math>\displaystyle 3^{3^n} </math> jest:}
| |
| <wrongoption>{zawsze <math>\displaystyle 3 </math> }
| |
| <rightoption>zawsze <math>\displaystyle 3 </math> lub <math>\displaystyle 7 </math> }
| |
| <wrongoption>{zawsze <math>\displaystyle 7 </math> }
| |
| <wrongoption>{jakakolwiek z cyfr <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math> }
| |
| <\quiz>
| |
| | |
| <quiz> Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \N </math> jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
| |
| który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru <math>\displaystyle \N </math>
| |
| postaci <math>\displaystyle \set{0,\ldots,k-1} </math> zawiera również kolejną liczbę <math>\displaystyle k </math> , to wtedy }
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem}
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne}
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych}
| |
| <wrongoption>{zbiór <math>\displaystyle Z </math> jest pusty}
| |
| <\quiz>
| |
| | |
| <quiz>Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
| |
| że nikt z nikim się nie lubił.
| |
| Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił,
| |
| że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni,
| |
| to nie powinno być problemu,
| |
| aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi,
| |
| będącymi w klasie.
| |
| Drugi z nich zauważył jednak,
| |
| że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma.
| |
| Czy klasa jest w stanie się pogodzić?}
| |
| <wrongoption>{klasa na pewno się nie pogodzi}
| |
| <rightoption>klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia}
| |
| <rightoption>jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić}
| |
| <rightoption>jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
| |
| przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,
| |
| to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić}
| |
| <\quiz>
| |
| | |
| <quiz>Jeśli <math>\displaystyle S\subseteq\N </math> , to:}
| |
| <wrongoption>{zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy}
| |
| <wrongoption>{zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy}
| |
| <wrongoption>{zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty}
| |
| <rightoption>zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty}
| |
| <\quiz>
| |
wykres funkcji
porównania
tescik
tescik2
Reprezentacja
Twierdzenie 6.10
Jeżeli jest rozkładem prawdopodobieństwa, to funkcja zdefiniowana wzorem:
, (6.3)
jest dystrybuantą. Mówimy wtedy, że rozkład ma dystrybuantę , co często zaznaczamy pisząc zamiast .
<flashwrap>file=Grafy liczba stopniowa animacja.swf|size=small</flashwrap>
<div.thumbcaption>Graf nieplanarny (a) oraz graf planarny (b) wraz z jego prezentacją w postaci grafu płaskiego (c)
Template:Slajdy
Template:Prezentacja o RMI - to tworzymy dla każdej swojej prezentacji,
Tak wygląda lista wszystkich slajdów prezentacji:
<slides>
name=Prezentacja o RMI
fontsize=120%
menuItemsNumber=4
showButtons=true
hideMenu=false
Slajd1
Slajd2
A tak dajemy link do pierwszego slajdu
Prezentacja_o_RMI_-_Slajd1