Jk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Zastępowanie tekstu – „,↵</math>” na „</math>,”
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 13: Linia 13:


{{wzor|dystr|6.3|
{{wzor|dystr|6.3|
<math>F(x) = P(-\infty,x]=P((-\infty,x]),
<math>F(x) = P(-\infty,x]=P((-\infty,x])</math>,}}
</math>}}




Linia 21: Linia 20:
}}
}}


==Testy==
<div class="thumb tleft" id="Grafy planarne"><div style="width:250px;"> 
<flashwrap>file=Grafy liczba stopniowa animacja.swf|size=small</flashwrap> 
<div.thumbcaption>Graf nieplanarny (a) oraz graf planarny (b) wraz z jego prezentacją w postaci grafu płaskiego (c)</div></div> 
</div>




<quiz>Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:}
[[Template:Slajdy]]
<wrongoption>{ <math>\displaystyle n\geq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> ,}
<rightoption> <math>\displaystyle n\leq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> ,}
<rightoption> <math>\displaystyle \cceil{\log_2 \cceil{n/2}}=\cceil{\log_2 \brackets{n/2}} </math> ,}
<wrongoption>{ <math>\displaystyle \ffloor{\log_2 \cceil{n/2}}=\ffloor{\log_2 \brackets{n/2}} </math> .}
<\quiz>


<quiz>Dowolny niepusty podzbiór  <math>\displaystyle S\subseteq \N </math>  zbioru liczb naturalnych}
[[Template:Prezentacja o RMI]] - to tworzymy dla każdej swojej prezentacji,
<wrongoption>{ma w sobie liczbę największą}
<rightoption>ma w sobie liczbę najmniejszą}
<wrongoption>{ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą}
<wrongoption>{ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej}
<\quiz>


<quiz>Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle s\in S </math>  to  <math>\displaystyle s+1\in S </math> .
Tak wygląda lista wszystkich slajdów prezentacji:
Jeśli  <math>\displaystyle 9\in S </math> , to:}
{{Prezentacja_o_RMI}}
<wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N </math> }
<wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
<wrongoption>{ <math>\displaystyle S\subseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
<rightoption> <math>\displaystyle S\supseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> }
<\quiz>


<quiz>Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle a,b\in S </math> ,
A tak dajemy link do pierwszego slajdu
to  <math>\displaystyle a+b\in S </math>  oraz  <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> .
[[Prezentacja_o_RMI_-_Slajd1]]
Jeśli  <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to:}
<wrongoption>{ <math>\displaystyle S=\N </math> }
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste}
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste}
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste}
<\quiz>
 
<quiz>Ostatnią cyfrą liczby  <math>\displaystyle 3^{3^n} </math>  jest:}
<wrongoption>{zawsze  <math>\displaystyle 3 </math> }
<rightoption>zawsze  <math>\displaystyle 3 </math>  lub  <math>\displaystyle 7 </math> }
<wrongoption>{zawsze  <math>\displaystyle 7 </math> }
<wrongoption>{jakakolwiek z cyfr  <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math> }
<\quiz>
 
<quiz> Jeśli  <math>\displaystyle Z \subseteq \N </math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\displaystyle \N </math> 
postaci  <math>\displaystyle \set{0,\ldots,k-1} </math>  zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math> , to wtedy }
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem}
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne}
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych}
<wrongoption>{zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty}
<\quiz>
 
<quiz>Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił.
Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił,
że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni,
to nie powinno być problemu,
aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi,
będącymi w klasie.
Drugi z nich zauważył jednak,
że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma.
Czy klasa jest w stanie się pogodzić?}
<wrongoption>{klasa na pewno się nie pogodzi}
<rightoption>klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia}
<rightoption>jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić}
<rightoption>jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić}
<\quiz>
 
<quiz>Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math> , to:}
<wrongoption>{zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy}
<wrongoption>{zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy}
<wrongoption>{zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty}
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty}
<\quiz>

Aktualna wersja na dzień 21:43, 11 wrz 2023

wykres funkcji

porównania

tescik tescik2

Reprezentacja

Twierdzenie 6.10

Jeżeli P jest rozkładem prawdopodobieństwa, to funkcja F zdefiniowana wzorem:


F(x)=P(,x]=P((,x]),      (6.3)


jest dystrybuantą. Mówimy wtedy, że rozkład P ma dystrybuantę F, co często zaznaczamy pisząc FP zamiast F.

<flashwrap>file=Grafy liczba stopniowa animacja.swf|size=small</flashwrap>

<div.thumbcaption>Graf nieplanarny (a) oraz graf planarny (b) wraz z jego prezentacją w postaci grafu płaskiego (c)


Template:Slajdy

Template:Prezentacja o RMI - to tworzymy dla każdej swojej prezentacji,

Tak wygląda lista wszystkich slajdów prezentacji:

<slides> name=Prezentacja o RMI fontsize=120% menuItemsNumber=4 showButtons=true hideMenu=false Slajd1 Slajd2

  • Option: foo

A tak dajemy link do pierwszego slajdu Prezentacja_o_RMI_-_Slajd1