Pr-1st-1.1-m04-Slajd15: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Szopen (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
m Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
[[Image:pr-1st-1.1-m04-Slajd15.png|Realizacja zegarów wektorowych]]
[[Image:pr-1st-1.1-m04-Slajd15.png|Realizacja zegarów wektorowych]]


Mattern i niezależnie Fidge (a także inni badacze) zaproponowali realizację zegarów wektorowych, w której funkcja <math>\mathcal{T}^V</math>,  implementowana była przez zmienne tablicowe <math>vClock_i</math>, <math> 1 \le i \le n</math>, skojarzone z poszczególnymi procesami. Zmienna <math>vClock_i</math> jest tablicą [1.. ''n''] liczb naturalnych, odpowiadającą pewnej aproksymacji czasu globalnego z perspektywy procesu <math>P_i</math>. Zmienna <math>vClock_i[i]</math> reprezentuje przy tym w każdej chwili skalarny czas lokalny procesu <math>P_i</math>, a zmienna <math>vClock_i[j]</math>, <math> j \ne i </math> aktualne wyobrażenie procesu <math>P_i</math> o bieżącym skalarnym czasie lokalnym procesu <math>P_j</math>. W efekcie aktualna wartość tablicy <math>vClock_i</math> odpowiada w każdej chwili wartości funkcji <math>\mathcal{T}^V(E_i^k)</math>, odnoszącej się do ostatniego zdarzenia, jakie zaszło w procesie <math>P_j</math>.  
Mattern i niezależnie Fidge (a także inni badacze) zaproponowali realizację zegarów wektorowych, w której funkcja <math>\mathcal{T}^V</math>,  implementowana była przez zmienne tablicowe <math>vClock_i</math>, <math>1 \le i \le n</math>, skojarzone z poszczególnymi procesami. Zmienna <math>vClock_i</math> jest tablicą [1.. ''n''] liczb naturalnych, odpowiadającą pewnej aproksymacji czasu globalnego z perspektywy procesu <math>P_i</math>. Zmienna <math>vClock_i[i]</math> reprezentuje przy tym w każdej chwili skalarny czas lokalny procesu <math>P_i</math>, a zmienna <math>vClock_i[j]</math>, <math>j \ne i</math> aktualne wyobrażenie procesu <math>P_i</math> o bieżącym skalarnym czasie lokalnym procesu <math>P_j</math>. W efekcie aktualna wartość tablicy <math>vClock_i</math> odpowiada w każdej chwili wartości funkcji <math>\mathcal{T}^V(E_i^k)</math>, odnoszącej się do ostatniego zdarzenia, jakie zaszło w procesie <math>P_j</math>.  
Szczegółową implementację mechanizmu zegara wektorowego przedstawia algorytm zaprezentowany na kolejnych slajdach.  
Szczegółową implementację mechanizmu zegara wektorowego przedstawia algorytm zaprezentowany na kolejnych slajdach.  


[[pr-1st-1.1-m04-Slajd14 | << Poprzedni slajd]] | [[pr-1st-1.1-m04-toc|Spis treści ]] | [[pr-1st-1.1-m04-Slajd16 | Następny slajd >>]]
[[pr-1st-1.1-m04-Slajd14 | << Poprzedni slajd]] | [[pr-1st-1.1-m04-toc|Spis treści ]] | [[pr-1st-1.1-m04-Slajd16 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 10:46, 5 wrz 2023

Realizacja zegarów wektorowych

Realizacja zegarów wektorowych

Mattern i niezależnie Fidge (a także inni badacze) zaproponowali realizację zegarów wektorowych, w której funkcja 𝒯V, implementowana była przez zmienne tablicowe vClocki, 1in, skojarzone z poszczególnymi procesami. Zmienna vClocki jest tablicą [1.. n] liczb naturalnych, odpowiadającą pewnej aproksymacji czasu globalnego z perspektywy procesu Pi. Zmienna vClocki[i] reprezentuje przy tym w każdej chwili skalarny czas lokalny procesu Pi, a zmienna vClocki[j], ji aktualne wyobrażenie procesu Pi o bieżącym skalarnym czasie lokalnym procesu Pj. W efekcie aktualna wartość tablicy vClocki odpowiada w każdej chwili wartości funkcji 𝒯V(Eik), odnoszącej się do ostatniego zdarzenia, jakie zaszło w procesie Pj. Szczegółową implementację mechanizmu zegara wektorowego przedstawia algorytm zaprezentowany na kolejnych slajdach.

<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>