Io-2-wyk-Slajd56: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
==Zaczynaj mając koniec na względzie== | ==Zaczynaj mając koniec na względzie(3)== | ||
[[Image:io-2-wyk-Slajd56.PNG|Zaczynaj mając koniec na względzie]] | [[Image:io-2-wyk-Slajd56.PNG|Zaczynaj mając koniec na względzie(3)]] | ||
Aktualna wersja na dzień 10:19, 7 wrz 2006
Zaczynaj mając koniec na względzie(3)
Innym bardzo ważnym elementem osobistego przywództwa jest identyfikacja ról i związanych z nimi celów.
Na przykład młody człowiek kontynuujący swoją edukację na uczelni wyższej ma do spełnienia rolę studenta lub studentki. Cele, jakie się wiążą z tą rolą wynikają z procesu kształcenia.
Ale ten student najczęściej ma jeszcze rodziców i nie powinien zapominać o roli syna. Cele, czy zadania związane z tą rolą są dość oczywiste: generalnie chodzi o utrzymywanie kontaktu i więzi rodzinnej.
Studenci są młodzi. Ale młodość szybko mija. Nie można zapominać też o roli chłopaka czy dziewczyny. Same studia to nie wszystko. Potrzebna jest harmonia ról – nie można zapatrzeć się tylko na jedną z nich, bo to może być krótkowzroczne i niebezpieczne. 5 lat to długi okres. Może się zdarzyć, że rodzic umrze, dziewczyna pozostawiona sama sobie odejdzie z innym. Trzeba umiejętnie dzielić czas na zadania związane z każdą ze zidentyfikowanych ról.