PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
m →Zad 3. |
||
(Nie pokazano 33 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[PO Kolekcje|Wykład o kolekcjach]] | |||
[[Programowanie obiektowe|Przedmiot Programowanie obiektowe]] | |||
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach. | |||
== | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"> | ||
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__<br> | |||
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__ | |||
</div> | |||
== Zad 1. == | |||
=== | Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu ''Map<K,V>''. | ||
Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs ''Collection<E>''. | |||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"> | |||
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span> | |||
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | |||
Skorzystaj z klasy ''ArrayList<E>''. Co będzie przechowywane w jej elementach? | |||
</div> | |||
</div> | |||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"> | |||
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 2</span> | |||
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | |||
Elementami ''ArrayList<E>'' powinny być obiekty klasy Para<K,V>. | |||
</div> | |||
</div> | |||
== Zad 2. == | |||
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może | |||
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można | |||
jej było używać jako iteratora. | |||
== Zad 3. == | |||
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu? | |||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"> | |||
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span> | |||
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | |||
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami. | |||
</div> | |||
</div> | </div> | ||
Aktualna wersja na dzień 20:39, 28 maj 2020
Przedmiot Programowanie obiektowe
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach.
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__
Zad 1.
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs Collection<E>.
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Zad 2.
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.
Zad 3.
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?
Wskazówka 1