Zpo-11-wyk-Slajd14: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Przykład(4)== | ||
[[Image:zpo-11-wyk-Slajd14.PNG| | [[Image:zpo-11-wyk-Slajd14.PNG|Przykład(4)]] | ||
Po zakończeniu integracji należy usunąć możliwość wywołania konstruktora klasy KartaCzytelnicza. W tym celu, zamiast fizycznie go usuwać, najlepiej stworzyć pusty prywatny konstruktor, ponieważ w przeciwnym przypadku kompilator i tak wygeneruje domyślny konstruktor bezparametrowy. | |||
Drugą czynnością jest usunięcie ciała metody ''typKarty'' ''()'' w tej samej klasie i oznaczenie jej jako prywatnej. Od tego momentu klasa KartaCzytelnicza służy jedynie do przechowywania metody-fabryki i jako nadklasa dla klas reprezentujących poszczególne stany. Z punktu widzenia klienta jednak podklasy te są widoczne jedynie poprzez interfejs KartaCzytelnicza. | |||
Efektem tego przekształcenia była zamiana pola reprezentującego stan klasy w grupę podklas, z których każda reprezentuje klasę w określonym stanie. | |||
[[zpo-11-wyk-Slajd13 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd15 | Następny slajd >>]] | [[zpo-11-wyk-Slajd13 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-11-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-11-wyk-Slajd15 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 17:36, 4 lis 2006
Przykład(4)
Po zakończeniu integracji należy usunąć możliwość wywołania konstruktora klasy KartaCzytelnicza. W tym celu, zamiast fizycznie go usuwać, najlepiej stworzyć pusty prywatny konstruktor, ponieważ w przeciwnym przypadku kompilator i tak wygeneruje domyślny konstruktor bezparametrowy.
Drugą czynnością jest usunięcie ciała metody typKarty () w tej samej klasie i oznaczenie jej jako prywatnej. Od tego momentu klasa KartaCzytelnicza służy jedynie do przechowywania metody-fabryki i jako nadklasa dla klas reprezentujących poszczególne stany. Z punktu widzenia klienta jednak podklasy te są widoczne jedynie poprzez interfejs KartaCzytelnicza.
Efektem tego przekształcenia była zamiana pola reprezentującego stan klasy w grupę podklas, z których każda reprezentuje klasę w określonym stanie.