Zpo-10-wyk-Slajd44: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Strategy: przykład==
==Remove Control Flag==


[[Image:zpo-10-wyk-Slajd44.PNG|Strategy: przykład]]
[[Image:zpo-10-wyk-Slajd44.PNG|Remove Control Flag]]




Drugi przykład dotyczy wzorca Strategy. Klasa Sorter wykonuje sortowanie wewnętrznej kolekcji. Ponieważ istnieją różne algorytmy sortowania, dlatego realizacja metody ''sort'' ''()'' jest delegowana do aktywnego algorytmu, stanowiącego implementację klasy SortingStrategy. Metody tej klasy to kroki algorytmu. Każdy algorytm może realizować je w charakterystyczny dla siebie sposób. Zmiana algorytmu sortowania jest realizowana wyłącznie przez zmianę obiektu reprezentującego ten algorytm: jest przezroczysta z punktu widzenia obiektu Sorter.
Ostatnie przekształcenie z grupy poświęconej wyrażenio warunkowym dotyczy problemu flag sterujących – zmiennych, których wartość jest modyfikowana w trakcie wykonywania metody, i która decyduje o przepływie sterowania. Zmienne takie narzucają często proceduralny sposób programowania, w którym metoda posiada tylko jeden punkt wyjścia. Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie instrukcji sterujących ''return'' , ''break'' i ''continue'' , które poprawiają czytelność kodu.
 
Przekształcenie rozpoczyna się od identyfikacji flag sterujących. Następnie przypisania do tych zmiennych są zastępowane instrukcjami sterującymi, które w ten sposób decydują o wykonaniu lub opuszczeniu bieżącego bloku kodu.




[[zpo-10-wyk-Slajd43 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd45 | Następny slajd >>]]
[[zpo-10-wyk-Slajd43 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd45 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 17:53, 4 lis 2006

Remove Control Flag

Remove Control Flag


Ostatnie przekształcenie z grupy poświęconej wyrażenio warunkowym dotyczy problemu flag sterujących – zmiennych, których wartość jest modyfikowana w trakcie wykonywania metody, i która decyduje o przepływie sterowania. Zmienne takie narzucają często proceduralny sposób programowania, w którym metoda posiada tylko jeden punkt wyjścia. Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie instrukcji sterujących return , break i continue , które poprawiają czytelność kodu.

Przekształcenie rozpoczyna się od identyfikacji flag sterujących. Następnie przypisania do tych zmiennych są zastępowane instrukcjami sterującymi, które w ten sposób decydują o wykonaniu lub opuszczeniu bieżącego bloku kodu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>