Zpo-10-wyk-Slajd40: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==State/Strategy: konsekwencje==
==Przykład(1)==


[[Image:zpo-10-wyk-Slajd40.PNG|State/Strategy: konsekwencje]]
[[Image:zpo-10-wyk-Slajd40.PNG|Przykład(1)]]




Zastosowanie wzorca pozwala modyfikować zachowanie obiektów tak jakby zmieniała się ich klasa – i to jest najważniejszy cel i konsekwencja tego wzorca. Istnieje natomiast grupa efektów pośrednich, ale o dość interesujących właściwościach. Hermetyzacja stanu w postaci niezależnych klas pozwala na jednorazową, niepodzielną zmianę tego stanu, bez wprowadzania stanów niespójnych czy nieoznaczonych. Jeżeli obiekty State nie przechowują informacji (w większości przypadków może ona być zapamiętana w obiekcie Context, ponieważ ona nie ulega zmianie), a jedynie definiują zachowanie, wówczas – paradoksalnie – obiekty te, reprezentujące stan, są bezstanowe i mogą być współdzielone między wiele obiektów Context.
W pierwszym kroku zmianie ulega gałąź ''else'' pierwszej instrukcji warunkowej. Niespełnienie warunku powoduje zwrócenie przez metodę obliczonej wartości, a więc przerwanie dalszego przetwarzania. Pozostałe warunki pozostają niezmienione




[[zpo-10-wyk-Slajd39 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd41 | Następny slajd >>]]
[[zpo-10-wyk-Slajd39 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd41 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 17:53, 4 lis 2006

Przykład(1)

Przykład(1)


W pierwszym kroku zmianie ulega gałąź else pierwszej instrukcji warunkowej. Niespełnienie warunku powoduje zwrócenie przez metodę obliczonej wartości, a więc przerwanie dalszego przetwarzania. Pozostałe warunki pozostają niezmienione


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>