Zpo-9-wyk-Slajd12: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Singleton: cel==
==Przykład==


[[Image:zpo-9-wyk-Slajd12.PNG|Singleton: cel]]
[[Image:zpo-9-wyk-Slajd12.PNG|Przykład]]




Singleton jest najprostszym wzorcem projektowym. Jego celem jest stworzenie obiektowej alternatywy dla zmiennych globalnych, nieobecnych w wielu językach obiektowych: zapewnienie istnienia w aplikacji tylko jednej instancji danej klasy oraz udostępnienie tej instancji w łatwo dostępny i intuicyjny sposób, zwykle poprzez dedykowaną metodę statyczną.
Jako przykład rozpatrzmy metodę ''wyswietlDane'' ''(),'' przyjmującą trzy parametry: imię, nazwisko i telefon osoby. W praktyce wywołanie tej metody wymaga pobrania tych trzech wartości z obiektu Osoba, zatem wskazane jest stworzenie wersji metody umożliwiającej przekazanie tylko referencji do tego obiektu.




[[zpo-9-wyk-Slajd11 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-9-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-9-wyk-Slajd13 | Następny slajd >>]]
[[zpo-9-wyk-Slajd11 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-9-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-9-wyk-Slajd13 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 18:04, 4 lis 2006

Przykład

Przykład


Jako przykład rozpatrzmy metodę wyswietlDane (), przyjmującą trzy parametry: imię, nazwisko i telefon osoby. W praktyce wywołanie tej metody wymaga pobrania tych trzech wartości z obiektu Osoba, zatem wskazane jest stworzenie wersji metody umożliwiającej przekazanie tylko referencji do tego obiektu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>