Zpo-7-wyk-Slajd9: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Przykład==
==Bridge: konsekwencje==


[[Image:zpo-7-wyk-Slajd9.PNG|Przykład]]
[[Image:zpo-7-wyk-Slajd9.PNG|Bridge: konsekwencje]]




Wzorzec Bridge, jak nazwa wskazuje (z ang. most), łączy abstrakcję i implementację. Dzięki temu klienci zależą jedynie od abstrakcji i pozostają niezależni od implementacji, która może się zmieniać. Oba „przyczółki mostu” – abstrakcja i implementacja – mogą być rozszerzane przez dziedziczenie niezależnie od siebie.


 
Wzorzec Bridge jest ciekawym sposobem uzupełnienia możliwości oferowanych przez niektóre języki programowania o możliwość tworzenia obiektów o funkcjonalności interfejsu.
Przykład dotyczy klasy DziałKatalogu. Reprezentuje ona dział katalogu w bibliotece, jednak jedynym jego wyróżnikiem jest prefiks dodawany przez identyfikatorem książki. Działy z zasady nie zmieniają swoich prefiksów, dlatego obiekt ten spełnia warunek niezmienności. Zgodnie z zasadami dotyczącymi obiektów-referencji, przypomnianymi przy poprzednim przekształceniu, klasa ta obecnie posiada metodę-fabrykę zajmującą się tworzeniem i zapamiętywaniem utworzonych instancji.




[[zpo-7-wyk-Slajd8 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd10 | Następny slajd >>]]
[[zpo-7-wyk-Slajd8 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-7-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-7-wyk-Slajd10 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 19:17, 4 lis 2006

Bridge: konsekwencje

Bridge: konsekwencje


Wzorzec Bridge, jak nazwa wskazuje (z ang. most), łączy abstrakcję i implementację. Dzięki temu klienci zależą jedynie od abstrakcji i pozostają niezależni od implementacji, która może się zmieniać. Oba „przyczółki mostu” – abstrakcja i implementacja – mogą być rozszerzane przez dziedziczenie niezależnie od siebie.

Wzorzec Bridge jest ciekawym sposobem uzupełnienia możliwości oferowanych przez niektóre języki programowania o możliwość tworzenia obiektów o funkcjonalności interfejsu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>