Zpo-6-wyk-Slajd35: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Prototype: konsekwencje== | ||
[[Image:zpo-6-wyk-Slajd35.PNG| | [[Image:zpo-6-wyk-Slajd35.PNG|Prototype: konsekwencje]] | ||
Najważniejszą konsekwencją zastosowania tego wzorca jest całkowita zmiana sposobu tworzenia obiektów. Typowy sposób polega na podaniu wprost klasy i konstruktora użytego do stworzenia instancji obiektu. Jednak nawet w przypadku wzorca Factory Method oznacza to ograniczenie producenta w zakresie typów obiektów, jakie może stworzyć. | |||
Ta niedogodność nie występuje we wzorcu Prototype: dowolny obiekt, jeżeli tylko posiada możliwość sklonowania się, może utworzyć nowy obiekt identyczny ze sobą. Zatem metoda służąca do produkcji obiektów przyjmowałaby jako parametr instancję obiektu do sklonowania, ignorując jego rzeczywistą klasę, i zwracała jego kopię. | |||
Dzięki temu możliwe jest uproszczone tworzenie serii obiektów identycznych lub jedynie nieznacznie różniących się od siebie. | |||
[[zpo-6-wyk-Slajd34 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd36 | Następny slajd >>]] | [[zpo-6-wyk-Slajd34 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd36 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 11:10, 17 paź 2006
Prototype: konsekwencje
Najważniejszą konsekwencją zastosowania tego wzorca jest całkowita zmiana sposobu tworzenia obiektów. Typowy sposób polega na podaniu wprost klasy i konstruktora użytego do stworzenia instancji obiektu. Jednak nawet w przypadku wzorca Factory Method oznacza to ograniczenie producenta w zakresie typów obiektów, jakie może stworzyć.
Ta niedogodność nie występuje we wzorcu Prototype: dowolny obiekt, jeżeli tylko posiada możliwość sklonowania się, może utworzyć nowy obiekt identyczny ze sobą. Zatem metoda służąca do produkcji obiektów przyjmowałaby jako parametr instancję obiektu do sklonowania, ignorując jego rzeczywistą klasę, i zwracała jego kopię.
Dzięki temu możliwe jest uproszczone tworzenie serii obiektów identycznych lub jedynie nieznacznie różniących się od siebie.