Zpo-6-wyk-Slajd4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Szablon przekształcenia refaktoryzacyjnego==
==Factory Method: uczestnicy==


[[Image:zpo-6-wyk-Slajd4.PNG|Szablon przekształcenia refaktoryzacyjnego]]
[[Image:zpo-6-wyk-Slajd4.PNG|Factory Method: uczestnicy]]




Szablon przekształcenia refaktoryzacyjnego jest odpowiednikiem szablonu wzorca projektowego. Przedstawiony podczas wykładu szablon jest wzorowany na wzorcu zastosowanym przez Martina Fowlera w jego katalogu.  
Product reprezentuje wszystkie obiekty, jakie są tworzone przez metodę ''factoryMethod'' ''().'' Często jest to grupa klas posiadająca wspólną nadklasę lub zwykły interfejs z implementującymi go klasami. Klient jest powiązany z produktami właśnie poprzez ten interfejs.


Ograniczony szablon stosowany podczas niniejszego wykładu składa się z następujących elementów:
Tworzeniem produktów zajmują się obiekty o interfejsie Creator. W podstawowej postaci wzorca Interfejs ten także jest jedyną informacją dotyczącą typu, jaką posiada klient. Użycie odpowiedniej klasy ConcreteCreator determinuje klasę i właściwości produktu, jaki zostanie utworzony.
* '''problemu''' , jaki przekształcenie próbuje rozwiązać;
 
* '''celu''' , jaki należy za pomocą przekształcenia osiągnąć;
W innej wersji tego wzorca Creator jest klasą, której statyczna metoda ''factoryMethod'' ''()'' dokonuje selekcji produktów na podstawie przekazanych jej parametrów.
* '''mechaniki''' , opisującej kolejne kroki, jakie należy podjąć, aby przekształcenie zostało z powodzeniem i poprawnie zakończone;
* '''przykładu''' , który przybliża sposób jego przeprowadzenia




[[zpo-6-wyk-Slajd3 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd5 | Następny slajd >>]]
[[zpo-6-wyk-Slajd3 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd5 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 11:10, 17 paź 2006

Factory Method: uczestnicy

Factory Method: uczestnicy


Product reprezentuje wszystkie obiekty, jakie są tworzone przez metodę factoryMethod (). Często jest to grupa klas posiadająca wspólną nadklasę lub zwykły interfejs z implementującymi go klasami. Klient jest powiązany z produktami właśnie poprzez ten interfejs.

Tworzeniem produktów zajmują się obiekty o interfejsie Creator. W podstawowej postaci wzorca Interfejs ten także jest jedyną informacją dotyczącą typu, jaką posiada klient. Użycie odpowiedniej klasy ConcreteCreator determinuje klasę i właściwości produktu, jaki zostanie utworzony.

W innej wersji tego wzorca Creator jest klasą, której statyczna metoda factoryMethod () dokonuje selekcji produktów na podstawie przekazanych jej parametrów.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>