Zpo-4-wyk-Slajd37: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 4: Linia 4:




Dlatego powstały kolejne definicje brak spójności klasy. Jedna z wersji, nazwana LCOM3, autorstwa Hendersona i Sellersa, definiuje metrykę jako względną liczbę metod, które nie odwołują się do poszczególnych atrybutów klasy. W przypadku gdy wartości TA = 0 lub TM = 1, metryka jest niezdefiniowana (w praktyce jej wartość jest podawana jako 0). Definicja ta jest pozbawiona przede wszystkim tych wad, które są związane z interpretacją wartości metryki:
Dlatego powstały kolejne definicje braku spójności klasy. Jedna z wersji, nazwana LCOM3, autorstwa Hendersona-Sellersa, definiuje metrykę jako względną liczbę metod, które nie odwołują się do poszczególnych atrybutów klasy. W przypadku gdy wartości TA = 0 lub TM = 1, metryka jest niezdefiniowana (w praktyce jej wartość jest podawana jako 0). Definicja ta jest pozbawiona przede wszystkim tych wad, które są związane z interpretacją wartości metryki:
* wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2;
* wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2;
* wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości.
* wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości.

Aktualna wersja na dzień 10:58, 17 paź 2006

Lack of Cohesion of Methods (3)

Lack of Cohesion of Methods (3)


Dlatego powstały kolejne definicje braku spójności klasy. Jedna z wersji, nazwana LCOM3, autorstwa Hendersona-Sellersa, definiuje metrykę jako względną liczbę metod, które nie odwołują się do poszczególnych atrybutów klasy. W przypadku gdy wartości TA = 0 lub TM = 1, metryka jest niezdefiniowana (w praktyce jej wartość jest podawana jako 0). Definicja ta jest pozbawiona przede wszystkim tych wad, które są związane z interpretacją wartości metryki:

  • wartości LCOM3 należą do przedziału od 0 do 2;
  • wartości większe od 1 wskazują na brak spójności i prawdopodobną konieczność podziału klasy w przyszłości.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>