Zpo-1-wyk-Slajd40: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Metoda projektowania z użyciem kart CRC (ang. ''class'' ''-'' ''responsibility'' ''-'' ''collaboration'' ) została zaproponowana przez jednego z propagatorów tzw. zwinnych metodyk – Warda Cunninghama. Jest ona szczególnie przydatna na etapie definiowania odpowiedzialności poszczególnych klas i określania sposobu współpracy. Co ważne, pomija ona całkowicie wewnętrzną strukturę klas, skupiając się wyłącznie na ich zachowaniu i odpowiedzialności. Dzięki temu złożoność procesu projektowania schematu klas jest ograniczona do minimum. | Metoda projektowania z użyciem kart CRC (ang. ''class'' ''-'' ''responsibility'' ''-'' ''collaboration'' ) została zaproponowana przez jednego z propagatorów tzw. zwinnych metodyk – Warda Cunninghama. Jest ona szczególnie przydatna na etapie definiowania odpowiedzialności poszczególnych klas i określania sposobu współpracy. Co ważne, pomija ona całkowicie wewnętrzną strukturę klas, skupiając się wyłącznie na ich zachowaniu i odpowiedzialności. Dzięki temu złożoność procesu projektowania schematu klas jest ograniczona do minimum. | ||
Karty CRC są kartkami papieru podzielonymi na trzy części, | Karty CRC są kartkami papieru podzielonymi na trzy części, opisującymi następujące własności klasy: | ||
* nazwę klasy (ang. ''Class'' ), intuicyjnie | * nazwę klasy (ang. ''Class'' ), intuicyjnie opisującą jej odpowiedzialność, | ||
* odpowiedzialność (ang. ''Responsibility'' ), | * odpowiedzialność (ang. ''Responsibility'' ), zawierającą dłuższy opis zadań, jakie będą powierzone klasie, oraz | ||
* współdziałanie (ang. ''Collaboration'' ) , | * współdziałanie (ang. ''Collaboration'' ) , przedstawiające interakcje obiektu z innymi klasami. | ||
Aktualna wersja na dzień 10:46, 17 paź 2006
Karty CRC
Metoda projektowania z użyciem kart CRC (ang. class - responsibility - collaboration ) została zaproponowana przez jednego z propagatorów tzw. zwinnych metodyk – Warda Cunninghama. Jest ona szczególnie przydatna na etapie definiowania odpowiedzialności poszczególnych klas i określania sposobu współpracy. Co ważne, pomija ona całkowicie wewnętrzną strukturę klas, skupiając się wyłącznie na ich zachowaniu i odpowiedzialności. Dzięki temu złożoność procesu projektowania schematu klas jest ograniczona do minimum.
Karty CRC są kartkami papieru podzielonymi na trzy części, opisującymi następujące własności klasy:
- nazwę klasy (ang. Class ), intuicyjnie opisującą jej odpowiedzialność,
- odpowiedzialność (ang. Responsibility ), zawierającą dłuższy opis zadań, jakie będą powierzone klasie, oraz
- współdziałanie (ang. Collaboration ) , przedstawiające interakcje obiektu z innymi klasami.