Zpo-1-wyk-Slajd34: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 4: Linia 4:




Spójność obiektu jest miarą współpracy metod i pól klasy w celu wypełnieniu nałożonej na nią odpowiedzialności. Klasa jest spójna, jeżeli jej metody odwołują się w większości do pól tej samej klasy i innych jej metod. Brak spójności występuje, gdy metody klasy odwołują się do zewnętrznych obiektów lub wykonują niezwiązane ze sobą funkcje.
Spójność obiektu jest miarą współpracy metod i pól klasy w celu wypełnienia nałożonej na nią odpowiedzialności. Klasa jest spójna, jeżeli jej metody odwołują się w większości do pól tej samej klasy i innych jej metod. Brak spójności występuje, gdy metody klasy odwołują się do zewnętrznych obiektów lub wykonują niezwiązane ze sobą funkcje.


Wysoka spójność obiektu jest wartością pożądaną, ponieważ jest dodatnio skorelowana z wieloma zewnętrznymi atrybutami jakości: pielęgnowalnością, czytelnością i testowalnością. Niska spójność prowadzi do ograniczenia ponownego użycia klasy oraz jej czytelności, a także zwiększenia pracochłonności testowania.  
Wysoka spójność obiektu jest wartością pożądaną, ponieważ jest dodatnio skorelowana z wieloma zewnętrznymi atrybutami jakości: pielęgnowalnością, czytelnością i testowalnością. Niska spójność prowadzi do ograniczenia ponownego użycia klasy oraz jej czytelności, a także zwiększenia pracochłonności testowania.  

Aktualna wersja na dzień 10:45, 17 paź 2006

Spójność obiektu

Spójność obiektu


Spójność obiektu jest miarą współpracy metod i pól klasy w celu wypełnienia nałożonej na nią odpowiedzialności. Klasa jest spójna, jeżeli jej metody odwołują się w większości do pól tej samej klasy i innych jej metod. Brak spójności występuje, gdy metody klasy odwołują się do zewnętrznych obiektów lub wykonują niezwiązane ze sobą funkcje.

Wysoka spójność obiektu jest wartością pożądaną, ponieważ jest dodatnio skorelowana z wieloma zewnętrznymi atrybutami jakości: pielęgnowalnością, czytelnością i testowalnością. Niska spójność prowadzi do ograniczenia ponownego użycia klasy oraz jej czytelności, a także zwiększenia pracochłonności testowania.

Dlatego prawidłowo zaprojektowana klasa powinna charakteryzować się wysoką spójnością.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>