SOP wyk nr 3B-Slajd19: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Dwa (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Dwa (dyskusja | edycje)
m literówka
 
Linia 6: Linia 6:
W czasie wykonywania procesu (gdy proces korzysta z procesora), każdy takt zegara powoduje zmniejszenie wartości zmiennej ''sleep'' ''_'' ''avg'' o 1. Po obudzeniu procesu w stanie oczekiwania wartość ta jest z kolei zwiększana o czas oczekiwania.  
W czasie wykonywania procesu (gdy proces korzysta z procesora), każdy takt zegara powoduje zmniejszenie wartości zmiennej ''sleep'' ''_'' ''avg'' o 1. Po obudzeniu procesu w stanie oczekiwania wartość ta jest z kolei zwiększana o czas oczekiwania.  


Określanie charaktery aplikacji na podstawie porównywania czasu wykorzystania procesora oraz oczekiwania na zakończenie operacji wejścia-wyjścia może niekiedy prowadzić błędów:
Określanie charakteru aplikacji na podstawie porównywania czasu wykorzystania procesora oraz oczekiwania na zakończenie operacji wejścia-wyjścia może niekiedy prowadzić błędów:
* Przykład 1: aplikacja multimedialna. Zastosowanie multimedialne wymagają na ogół sporej ilości czasu procesora, a mogą być wykorzystywane w bezpośredniej interakcji przez użytkownika.
* Przykład 1: aplikacja multimedialna. Zastosowania multimedialne wymagają na ogół sporej ilości czasu procesora, a mogą być wykorzystywane w bezpośredniej interakcji przez użytkownika.
* Przykład 2: proces zarządzania bazą danych. Serwer bazy danych może spędzać dużo czasu w oczekiwaniu na wykonanie operacji dyskowych, ale nie wchodzi w bezpośrednią interakcję z użytkownikiem.
* Przykład 2: proces zarządzania bazą danych. Serwer bazy danych może spędzać dużo czasu w oczekiwaniu na wykonanie operacji dyskowych, ale nie wchodzi w bezpośrednią interakcję z użytkownikiem.




[[SOP_wyk_nr_3B-Slajd18 | << Poprzedni slajd]] | [[SOP_wyk_nr_3B-toc|Spis treści ]] | [[SOP_wyk_nr_3B-Slajd20 | Następny slajd >>]]
[[SOP_wyk_nr_3B-Slajd18 | << Poprzedni slajd]] | [[SOP_wyk_nr_3B-toc|Spis treści ]] | [[SOP_wyk_nr_3B-Slajd20 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 18:51, 31 sie 2006

Ocena interaktywności

Ocena interaktywności


W czasie wykonywania procesu (gdy proces korzysta z procesora), każdy takt zegara powoduje zmniejszenie wartości zmiennej sleep _ avg o 1. Po obudzeniu procesu w stanie oczekiwania wartość ta jest z kolei zwiększana o czas oczekiwania.

Określanie charakteru aplikacji na podstawie porównywania czasu wykorzystania procesora oraz oczekiwania na zakończenie operacji wejścia-wyjścia może niekiedy prowadzić błędów:

  • Przykład 1: aplikacja multimedialna. Zastosowania multimedialne wymagają na ogół sporej ilości czasu procesora, a mogą być wykorzystywane w bezpośredniej interakcji przez użytkownika.
  • Przykład 2: proces zarządzania bazą danych. Serwer bazy danych może spędzać dużo czasu w oczekiwaniu na wykonanie operacji dyskowych, ale nie wchodzi w bezpośrednią interakcję z użytkownikiem.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>