Zio-13-wyk-Slajd59: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
MOchodek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Use Case Points – szacowanie do kwadratu==
==Use Case Points - przykład(1)==


[[Image:zio-13-wyk-Slajd59.PNG|Use Case Points – szacowanie do kwadratu]]
[[Image:zio-13-wyk-Slajd59.PNG|Use Case Points - przykład(1)]]




Można spróbować oszacować specyfikację wymagań, czyli określić orientacyjną liczbę przypadków użycia, ich średnią liczbę transakcji, liczbę aktorów oraz wyznaczyć współczynniki złożoności technicznej i środowiskowej.
Przyjmijmy, że aplikacja wykonywana jest przez grupę studentów pracujących zgodnie z zaleceniami metodyki TSP, którą znają bardzo dobrze z wykładów prowadzonych na uczelni.


Mając takie oszacowania możemy spróbować użyć metody punktów przypadków użycia.
Studenci stworzyli już wprawdzie kilka aplikacji w czasie studiów, ale jest to ich pierwsza próba implementacji programu, który chcieliby udostępnić szerszemu gronu użytkowników.


Należy jednak pamiętać, żeby zaznaczyć, że szacowanie odbyło przy pewnych, mocnych założeniach. Pozwoli to uniknąć nieporozumień, jeśli rzeczywiste wymagania będą odbiegały w znaczący sposób od oszacowanej przez nas postaci specyfikacji wymagań
Studenci posiadają niezbędną wiedze w zakresie projektowania aplikacji zorientowanych obiektowo. Potrafią wykorzystywać notację UML oraz znają podstawowe wzorce projektowe. Brakuje im tylko odrobiny praktyki.




[[zio-13-wyk-Slajd58 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd60 | Następny slajd >>]]
[[zio-13-wyk-Slajd58 | << Poprzedni slajd]] | [[zio-13-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zio-13-wyk-Slajd60 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 13:58, 8 wrz 2006

Use Case Points - przykład(1)

Use Case Points - przykład(1)


Przyjmijmy, że aplikacja wykonywana jest przez grupę studentów pracujących zgodnie z zaleceniami metodyki TSP, którą znają bardzo dobrze z wykładów prowadzonych na uczelni.

Studenci stworzyli już wprawdzie kilka aplikacji w czasie studiów, ale jest to ich pierwsza próba implementacji programu, który chcieliby udostępnić szerszemu gronu użytkowników.

Studenci posiadają niezbędną wiedze w zakresie projektowania aplikacji zorientowanych obiektowo. Potrafią wykorzystywać notację UML oraz znają podstawowe wzorce projektowe. Brakuje im tylko odrobiny praktyki.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>