SW wykład 13 - Slajd5: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Mengel (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Tarlecki (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 2: Linia 2:


[[Grafika:sw1304.png|frame|center|]]
[[Grafika:sw1304.png|frame|center|]]
Korzystając z naszego rozumienia programu i intuicji dotyczącej
zakodowanego w zaproponowanej instrukcji rozwiązania, możemy podjąć
próbę przeprowadzenia dowodu --- na przykład przez podanie
odpowiednich asercji, jak na slajdzie powyżej.
Sprawdźmy, czy podane asercje tworzą dowód zgodny z regułami
dowodzenia całkowitej poprawności. Niestety, NIE!  Koniunkcja
niezmiennika pętli i negacji warunku wejścia do ciała pętli nie
implikują warunku końcowego.
I co teraz?

Aktualna wersja na dzień 19:03, 17 paź 2006

<<powrót do strony wykładu

Zadanie programistyczne Pierwsze podejście Przykład Weryfikacja Przykład Możliwe przyczyny porażki Poprawiony program Przykład dowodu Drugie podejście Wyprowadzanie programu Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Własność stopu Własność stopu, c.d. Poprawność przez konstrukcję

Korzystając z naszego rozumienia programu i intuicji dotyczącej zakodowanego w zaproponowanej instrukcji rozwiązania, możemy podjąć próbę przeprowadzenia dowodu --- na przykład przez podanie odpowiednich asercji, jak na slajdzie powyżej.

Sprawdźmy, czy podane asercje tworzą dowód zgodny z regułami dowodzenia całkowitej poprawności. Niestety, NIE! Koniunkcja niezmiennika pętli i negacji warunku wejścia do ciała pętli nie implikują warunku końcowego.

I co teraz?