SW wykład 13 - Slajd3: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Grafika:sw1302.png|frame|center|]] | [[Grafika:sw1302.png|frame|center|]] | ||
Spójrzmy znów na prosty przykład: zadanie budowy instrukcji poprawnie | |||
obliczającej całkowity pierwiastek kwadratowy liczby | |||
naturalnej. Specyfikację zadania podajemy w pierwszej ramce na | |||
slajdzie. A druga ramka proponuje pewne, chyba sensownie wyglądające | |||
rozwiązanie. Oczywiście --- to dopiero pierwszy krok, pozostaje | |||
uzasadnienie poprawności podanego programu względem specyfikacji | |||
zadania programistycznego. |
Aktualna wersja na dzień 19:02, 17 paź 2006
Zadanie programistyczne Pierwsze podejście Przykład Weryfikacja Przykład Możliwe przyczyny porażki Poprawiony program Przykład dowodu Drugie podejście Wyprowadzanie programu Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Własność stopu Własność stopu, c.d. Poprawność przez konstrukcję

Spójrzmy znów na prosty przykład: zadanie budowy instrukcji poprawnie obliczającej całkowity pierwiastek kwadratowy liczby naturalnej. Specyfikację zadania podajemy w pierwszej ramce na slajdzie. A druga ramka proponuje pewne, chyba sensownie wyglądające rozwiązanie. Oczywiście --- to dopiero pierwszy krok, pozostaje uzasadnienie poprawności podanego programu względem specyfikacji zadania programistycznego.