Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
(→Moduły) |
|||
Linia 50: | Linia 50: | ||
== (tymczasowe) Uwagi dotyczące latex2mediawiki == | == (tymczasowe) Uwagi dotyczące latex2mediawiki == | ||
Poniższe makra powodują, że kod C++ jest poprawnie tłumaczony: | Poniższe makra powodują, że kod C++ jest poprawnie tłumaczony: | ||
\newcommand{\beginlstlisting}{<nowiki>\ | |||
\newcommand{\beginlstlisting}{ | |||
\newcommand{\beginlstlisting}[1]{<nowiki>\ | <nowiki><</nowiki>nowiki>\NOWIKI\EATWS } | ||
\newcommand{\beginlstlisting}[1]{ | |||
\newcommand{\endlstlisting}{</nowiki>\ | <nowiki><</nowiki>nowiki>\NOWIKI\EATWS } | ||
} | \newcommand{\endlstlisting}{<nowiki><</nowiki>/nowiki>\NOWIKI | ||
\newcommand{\cd}[1]{<code><nowiki>#1</nowiki></code>} | |||
\EATWS } | |||
\newcommand{\cd}[1]{<code><nowiki><</nowiki>nowiki>\NOWIKI #1<nowiki><</nowiki>/nowiki>\NOWIKI</code>} | |||
== Moduły == | == Moduły == |
Wersja z 12:48, 1 wrz 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Alexandrescu "Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied", 2001 Addison-Wesley.
- B. Meyer, "Object Oriented Software Construction"
- D. Vandervoorde, N. Josuttis "C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty", Helion S.A 2003.
- Alexandrescu "Nowoczesne projektowanie".
- Stroustroup "Jezyk C++".
- N. Josuttis "STL".
- B. Eckel, Ch. Allinson, "Thinking in C++" Tom 2 2004 Helion.
- S. Meyers,"C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów", 2003 Helion.
- S. Meyers, "More effective C++"
- S. Meyers, "STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania", 2004 Helion.
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/
- BOOST
- CRTP
- "patterns"
(tymczasowe) Uwagi dotyczące latex2mediawiki
Poniższe makra powodują, że kod C++ jest poprawnie tłumaczony:
\newcommand{\beginlstlisting}{
<nowiki>\NOWIKI\EATWS }
\newcommand{\beginlstlisting}[1]{
<nowiki>\NOWIKI\EATWS }
\newcommand{\endlstlisting}{</nowiki>\NOWIKI
\EATWS }
\newcommand{\cd}[1]{<nowiki>\NOWIKI #1</nowiki>\NOWIKI
}
Moduły
- Szablony I (ćwiczenia)
- Programowanie uogólnione (ćwiczenia)
- Szablony II (ćwiczenia)
- Testowanie (ćwiczenia)
- Klasy cech (ćwiczenia)
- Funkcje typów i inne sztuczki (ćwiczenia)
- Klasy wytycznych (ćwiczenia)
- Metaprogramowanie (ćwiczenia)
- Szablony wyrażeń (ćwiczenia)
- Inteligentne wskaźniki (ćwiczenia)
- Funktory (ćwiczenia)
- Zarządzanie pamięcią (Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 13: ???|ćwiczenia]])
- Wyjątki (ćwiczenia)
- Używanie funktorów (ćwiczenia)
- Wyjątkowo odporny kod (ćwiczenia)