Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
(→Moduły) |
|||
Linia 52: | Linia 52: | ||
\newcommand{\beginlstlisting}{ | \newcommand{\beginlstlisting}{ | ||
<nowiki><</nowiki>nowiki>\ | <nowiki><</nowiki>nowiki>\disablenowiki } | ||
\newcommand{\beginlstlisting}[1]{ | \newcommand{\beginlstlisting}[1]{ | ||
<nowiki><</nowiki>nowiki>\disablenowiki } | |||
\newcommand{\endlstlisting}{<nowiki><</nowiki>/nowiki>\ | \newcommand{\endlstlisting}{<nowiki><</nowiki>/nowiki>\enablenowiki | ||
\EATWS } | \EATWS } | ||
\newcommand{\cd}[1]{<nowiki><code><</nowiki>nowiki>\ | \newcommand{\cd}[1]{<nowiki><</nowiki>code><nowiki><</nowiki>nowiki>\disablenowiki #1<nowiki><</nowiki>/nowiki>\enablenowiki<nowiki><</nowiki>/code>} | ||
\renewcommand{\beginverbatim}{\beginlstlisting } | |||
\renewcommand{\endverbatim}{\endlstlisting } | |||
\renewcommand{\verb}{\renewcommand*{\PIPEREAD}{<nowiki><</nowiki>code><nowiki><</nowiki>nowiki>\disablenowiki\renewcommand*{\PIPEREAD}{\enablenowiki<nowiki><</nowiki>/nowiki><nowiki><</nowiki>/code>\renewcommand*{\PIPEREAD}{\begin{nowiki}\PIPE \end{nowiki} }}}} | |||
== Moduły == | == Moduły == |
Wersja z 13:55, 1 wrz 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Alexandrescu "Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied", 2001 Addison-Wesley.
- B. Meyer, "Object Oriented Software Construction"
- D. Vandervoorde, N. Josuttis "C++ Szablony, Vademecum profesjonalisty", Helion S.A 2003.
- Alexandrescu "Nowoczesne projektowanie".
- Stroustroup "Jezyk C++".
- N. Josuttis "STL".
- B. Eckel, Ch. Allinson, "Thinking in C++" Tom 2 2004 Helion.
- S. Meyers,"C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów", 2003 Helion.
- S. Meyers, "More effective C++"
- S. Meyers, "STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania", 2004 Helion.
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/
- BOOST
- CRTP
- "patterns"
(tymczasowe) Uwagi dotyczące latex2mediawiki
Poniższe makra powodują, że kod C++ jest poprawnie tłumaczony:
\newcommand{\beginlstlisting}{ <nowiki>\disablenowiki } \newcommand{\beginlstlisting}[1]{ <nowiki>\disablenowiki } \newcommand{\endlstlisting}{</nowiki>\enablenowiki \EATWS } \newcommand{\cd}[1]{<code><nowiki>\disablenowiki #1</nowiki>\enablenowiki</code>} \renewcommand{\beginverbatim}{\beginlstlisting } \renewcommand{\endverbatim}{\endlstlisting } \renewcommand{\verb}{\renewcommand*{\PIPEREAD}{<code><nowiki>\disablenowiki\renewcommand*{\PIPEREAD}{\enablenowiki</nowiki></code>\renewcommand*{\PIPEREAD}{\begin{nowiki}\PIPE \end{nowiki} }}}}
Moduły
- Szablony I (ćwiczenia)
- Programowanie uogólnione (ćwiczenia)
- Szablony II (ćwiczenia)
- Testowanie (ćwiczenia)
- Klasy cech (ćwiczenia)
- Funkcje typów i inne sztuczki (ćwiczenia)
- Klasy wytycznych (ćwiczenia)
- Metaprogramowanie (ćwiczenia)
- Szablony wyrażeń (ćwiczenia)
- Inteligentne wskaźniki (ćwiczenia)
- Funktory (ćwiczenia)
- Zarządzanie pamięcią (ćwiczenia)
- Wyjątki (ćwiczenia)
- Używanie funktorów (ćwiczenia)
- Wyjątkowo odporny kod (ćwiczenia)