Sztuczna inteligencja/SI Ćwiczenia 6: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania (Rozwiązanie zadania 2) |
m (→Zadanie 2) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
[[Grafika:astar.png]] | [[Grafika:astar.png]] | ||
+ | Kod źródłowy: | ||
[[Media:tsp.cc]] | [[Media:tsp.cc]] | ||
Wersja z 03:08, 30 wrz 2006
Zadanie 1
Zdefiniować (i naszkicować jej graf) przestrzeń przeszukiwań i sformułować funkcję celu dla przykładowego zadania sortowania tablicy zawierającej 4 elementy
Rozwiązanie
Zadanie 2
Napisać program rozwiązujący problem komiwojażera. Rozważyć trzy metody rozwiązania: strategię równomiernego kosztu, strategię zachłanną i A*. Uwaga: testując proszę przyjąć stosunkowo niewielkie grafy aby móc doczekać się rozwiązania.
Rozwiązanie
Zadanie 3
Czy zastosowanie strategii
daje gwarancję, że pierwsze odwiedzenie węzła będącego celem przeszukiwania odbędzie się po najkrótszej ścieżce?Rozwiązanie
Zadanie 4
Które z algorytmów - zachłanny, równomiernego kosztu, A* - dają gwarancję znalezienia najkrótszej ścieżki, jeśli w grafie przestrzeni przeszukiwań nie występują cykle?
Rozwiązanie