Sztuczna inteligencja/SI Ćwiczenia 1

Z Studia Informatyczne
< Sztuczna inteligencja
Wersja z dnia 18:29, 18 sie 2006 autorstwa Jarabas (dyskusja | edycje) (Rozwiązania)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Zadanie 1

Które z następujących zadań wymagają w Twojej opinii inteligencji od człowieka:

  • wypełnianie deklaracji PIT,
  • streszczanie tekstu,
  • tłumaczenie tekstu,
  • klasyfikacja tekstu do kategorii tematycznych,
  • odpowiadanie na proste pytania zadawane w języku naturalnym (np. polskim),
  • układanie rozkładu jazdy transportu miejskiego,
  • programowanie (pisanie programów komputerowych),
  • „programowanie” kanałów telewizyjnych,
  • testowanie oprogramowania,
  • komponowanie muzyki,
  • rozwiązywanie układów równań,
  • symboliczne obliczanie pochodnych funkcji,
  • symboliczne całkowanie funkcji,
  • kierowanie samochodem.

Rozwiązanie

Zadanie 2

Które z następujących zadań można uznać za mieszczące się w zakresie sztucznej inteligencji:

  • streszczanie tekstu,
  • tłumaczenie tekstu,
  • klasyfikacja tekstu do kategorii tematycznych,
  • odpowiadanie na proste pytania zadawane w języku naturalnym,
  • rozwiązywanie układów równań,
  • układanie rozkładu jazdy,
  • rozwiązywanie układów równań liniowych,
  • symboliczne obliczanie pochodnych,
  • symboliczne całkowanie,
  • kierowanie samochodem.

Rozwiązanie

Zadanie 3

Które z poniższych rodzajów komunikacyjnego zachowania człowieka mogą być obecnie skutecznie imitowane przez sztuczne systemy (odpowiednio oprogramowane maszyny):

  • rozmowa towarzyska,
  • dyskusja polityczna,
  • dyskusja naukowa,
  • odpowiadanie na pytania klientów w telefonicznej infolinii,
  • odpowiadanie na pytania klientów w internetowej infolinii.

Rozwiązanie

Zadanie 4

Które z następujących zadań mogą być sformułowane jako zadania przeszukiwania:

  • streszczanie tekstu,
  • projektowanie układów elektronicznych,
  • rozkładanie liczb na czynniki pierwsze,
  • rozkładanie wielomianów na czynniki,
  • rozwiązywanie układów równań liniowych,
  • symboliczne całkowanie,
  • układanie rozkładu jazdy.

Rozwiązanie