Systemy mobilne wyklad 5-Slajd15

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 12:07, 29 sie 2006 autorstwa Msobczak (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Systemy o architekturze komórkowej

Systemy o architekturze komórkowej


GSM to najbardziej znany i najszerzej uzywany standard telefonii komórkowej. Posiada klasyczna architekture komórkowa, oparta o setki stacji bazowych kontrolowanych przez odpowiednie sterowniki. Podobnie UMTS opiera sie o komórki róznej wielkosci poczawszy od kilkudziesieciu metrów, poprzez kilkusetmetrowe w centrach miast po kilkudziesieciokilometrowe poza miastem.

Wystepuja w nich charakaterystyczne dla systemów komorkowych zjawiska, to jest migracja miedzy komórkami (roaming) i handover.

Systemy telefoni komórkowej, ze wzgledu na koniecznosc znajomosci lokalizacji uzytkownika przed zestawieniem polaczenia, wykorzystuja równiez zlozone mechanizmy utrzymania i aktualizowania informacji pozycyjnej.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>