Sr-14-wyk-1.0-Slajd49

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:36, 28 sie 2006 autorstwa Bgrabiec (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Syncrepl

Syncrepl


Synchronizacja pomiędzy serwerami przebiega na dwa sposoby. W pierwszej metodzie (present phase ) przesyła się między serwerami całe obiekty, które zostały zmodyfikowane oraz informację o obiektach, które nadal są w drzewie katalogowym. Na podstawie tych danych serwer pomocniczy może zrekonstruować swoje drzewo tak, aby było identyczne z oryginałem. Rekonstrukcja polega na wprowadzeniu zmodyfikowanych obiektów (obejmuje to również wprowadzenie nowych obiektów), oraz na usunięciu obiektów z lokalnego drzewa, które nie są na liście przesłanej przez serwer główny.

Drugie podejście nie wymaga przesyłania informacji o obiektach, które się nie zmieniły. Jest to podejście delete phase , w którym przesyłane są całe zmodyfikowane obiekty (jak poprzednio) oraz informacja o obiektach, które zostały usunięte. Na serwerze głównym trzeba jednak w tym przypadku przechować dodatkową informację o usuniętych obiektach po to, by ją później przekazać serwerom pomocniczym. Zaletą tej metody są małe komunikaty w przypadku braku zmian.

Protokół Syncrepl wymaga jednoznacznej identyfikacji obiektów z drzewa katalogowego. Nazwy wyróżnione nie są w tym przypadku odpowiednie, ponieważ mogą się zmieniać w czasie. Z tego powodu protokół korzysta z atrybutów entryUUID , które są nadawane podczas tworzenia obiektów i nigdy się nie zmieniają.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>