PO Graficzny interfejs użytkownika - ćwiczenia
<<< Powrót do przedmiotu Programowanie obiektowe
<<< Powrót do wykładu Graficzny interfejs użytkownika
Zadanie 1
W klasie WitajŚwiecie umieść w oknie głównym drugą etykietę z tekstem. Użyj w tym celu bezparametrowej metody add(). Czemu obie etykiety nie są widoczne?
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad1.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad1Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Rozwiązanie kod
Rozwiązanie wyjaśnienie
Zadanie 2
Zmodyfikuj klasę GridLayoutTest, tak aby to trzecia (tam gdzie jest przycisk P3), a nie szósta pozycja w siatce była pusta.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad2.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad2Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Rozwiązanie kod
Zadanie 3
Wyświetl okno o rozmiarach 300 na 150, zawierające na górze pięć przycisków: P1, P2, P3, P4 i Bardzo długi przycisk rozmieszczonych przez GridLayout o dwóch wierszach i trzech kolumnach, a na dole takie same pięć przycisków rozmieszczonych przy pomocy FlowLayout. Grupy przycisków powinny być rozmieszczone na oknie przez BorderLayout. Sprawdź, czy wszystkie przyciski mieszczą się w oknie o tych rozmiarach.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad3.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad3Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Rozwiązanie kod
Zadanie 4
Używając BoxLayout i obiektów klasy Box przygotuj program wyświetlający 5 przycisków rozmieszczonych w dwóch kolumnach (w pierwszej trzy w drugiej dwa). Niech w każdej kolumnie przyciski będą wyśrodkowane. Porównaj efekt z przykładem GridLayoutTest.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad4.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad4Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Rozwiązanie kod
Zadanie 5
Przygotuj program wyświetlający przycisk, który po najechaniu na niego myszką zmienia położenie. Do zmiany położenia użyj CardLayout.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad5.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad5Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Rozwiązanie kod
Zadanie 6
Rozszerz klasę Dodawanie o możliwość zmiany działania na mnożenie. Niech wybór działania będzie możliwy przy pomocy przycisku combo (JComboBox). Niech wynik będzie obliczany zarówno gdy zostanie zaakceptowana wartość z któregoś z pól, oraz gdy zostanie zmienione działanie. Niech zawartość pól tekstowych będzie wyśrodkowana do prawej.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad6.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad6Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="300" height="120"></applet> |
Rozwiązanie kod
Zadanie 7
Komponenty Swing wyświetlające tekst obsługują formatowanie HTML. Korzystając z tego udogodnienia, stwórz prostą aplikację wyświetlającą stronę HTML znajdującą się pod zadanym adresem URL. Do wyświetlania strony użyj obiektu JEditorPane. Do odczytywania strony użyj obiektu java.net.URL.
Archiwum JAR | Applet |
---|---|
Żeby uruchomić przykład Po_GUI_Zad7.jar ściągnij najpierw archiwum jar na swój komputer (możesz to zrobić klikając na odnośniku prawym klawiszem myszy i wybierając "Zapisz jako...") i uruchom jak zwykły program. | <applet code="applet.Zad7Applet" archive="images/d/db/PO_GUI_Applety.jar" width="500" height="380"></applet> |
Wskazówka 1
Rozwiązanie kod