Metody programowania / Ćwiczenia 3
To są zadania na drzewa. Przyjmujemy następujące definicje:
type el_drzewa = record w: integer; lsyn, psyn: ^el_drzewa; end; drzewo = ^el_drzewa;
Zadanie 1 (Liczba liści w drzewie)
Napisz funkcję która oblicza liczbę liści w drzewie.
Rozwiązanie 1
Zadanie 2 (Odbicie lustrzane)
Napisz procedurę przekształcającą zadane drzewo w jego odbicie lustrzane.
Rozwiązanie 1
Zadanie 3 (Izomorfizm drzew)
Napisz funkcję sprawdzającą czy dwa zadane drzewa są izomorficzne (mają taki sam kształt).
Rozwiązanie 1
Zadanie 4 (Lista liści)
Napisz funkcję wiążącą liście drzewa w listę (od lewej do prawej). Wynikiem funkcji ma być wskaźnik do utworzonej listy. Zakładamy, że każdy węzeł ma dodatkowe pole będące wskaźnikiem do węzła, czyli używamy typów
type węzeł = record w: integer; lsyn, psyn, nast: ^węzeł; end; drzewoL = ^węzeł;
Wskazówka 1
Rozwiązanie 1
Zadanie 5 (Szerokość drzewa)
Napisz funkcję obliczającą szerokość drzewa, czyli maksymalną liczbę wierzchołków na jednym poziomie.
Wskazówka 1
Rozwiązanie 1
Zadanie 6 (Średnica drzewa)
Napisz funkcję obliczającą średnicę drzewa. Średnica to maksymalna odległość między dwoma wierzchołkami.
Wskazówka 1
Rozwiązanie 1
Zadanie 7 (Sprawdzanie czy drzewo jest BST)
Napisz funkcję sprawdzającą czy drzewo jest drzewem BST.
Wskazówka 1
Rozwiązanie 1
Wskazówka 2
Rozwiązanie 2