Metody programowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania (→Moduły) |
(→Moduły) |
||
Linia 56: | Linia 56: | ||
# [[MP_Listy|Moduł 3]] [[MP_Ćwiczenia2|Ćwiczenia do modułu 3]] (drzewa) | # [[MP_Listy|Moduł 3]] [[MP_Ćwiczenia2|Ćwiczenia do modułu 3]] (drzewa) | ||
# Moduł 4 [[MP_Ćwiczenia3|Ćwiczenia do modułu 4]] (stosy i kolejki) | # Moduł 4 [[MP_Ćwiczenia3|Ćwiczenia do modułu 4]] (stosy i kolejki) | ||
+ | # Moduł 5 [[MP_Ćwiczenia5|Ćwiczenia do modułu 5]] (programowanie zachłanne) | ||
+ | # Moduł 6 [[MP_Ćwiczenia6|Ćwiczenia do modułu 6]] (programowanie dynamiczne) |
Wersja z 19:58, 11 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem zajęć jest prezentacja technik programistycznych i struktur danych wykorzystywanych w programowaniu w małej i średniej skali.
Sylabus
Autor
- Piotr Chrząstowski-Wachtel
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
Zawartość
- Rekurencja
- rekurencyjne wyrażanie pojęć
- zastosowania i implementacja
- dowodzenie poprawności procedur rekurencyjnych.
- Programowanie z nawrotami
- przeszukiwanie pełnej przestrzeni stanów
- ucinanie rekursji
- Metoda dziel i rządź
- metoda inkrementacyjna
- podział binarny
- Dynamiczne struktury danych
- typy wskaźnikowe
- wskaźnikowa realizacja list
- podstawowe operacje na listach
- listy jednokierunkowe, dwukierunkowe i cykliczne
- atrapy i strażnicy
- Liniowe struktury danych: stosy i kolejki
- implementacja tablicowa i listowa
- implementacja grafu za pomocą list sąsiedztwa
- algorytmy DFS i BFS
- Drzewa
- implementacja drzew dowolnego rzędu
- drzewa binarne
- obiegi drzew
- konwersja wyrażeń z postaci infiksowej na prefiksową i postfiksową (ONP)
- Programowanie zachłanne
- algorytm Huffmana
- Metoda spamiętywania
- programowanie dynamiczne
- problem plecakowy
- optymalne mnożenie wielu macierzy.
Literatura
- Algorytmy+Struktury danych=Programy, N.Wirth, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne 2001.
- Wprowadzenie do algorytmiki, T.H.Cormen, Ch.E.Leiserson, R.L.Rivest, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne 2004.
- Sztuka programowania komputerów tom 3, D.E.Knuth, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne 2002.
Moduły
- Rekursja
- Moduł 2 Ćwiczenia do modułu 2 (listy)
- Moduł 3 Ćwiczenia do modułu 3 (drzewa)
- Moduł 4 Ćwiczenia do modułu 4 (stosy i kolejki)
- Moduł 5 Ćwiczenia do modułu 5 (programowanie zachłanne)
- Moduł 6 Ćwiczenia do modułu 6 (programowanie dynamiczne)