Laboratorium wirtualne 1/Moduł 2 - ćwiczenie 2/część 5
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwaniawersja beta
LABORATORIUM WIRTUALNE 1
Ćwiczenie 2 - Środowisko programistyczne LabWindows/CVI
Część 5
![]() |
Plan prezentacji. |
![]() |
W ćwiczeniu zaprezentowany zostanie sposób wysyłania i odbierania danych z sieci. W oparciu o program zbudowany w poprzedniej części ćwiczenia zostanie zbudowana aplikacja typu P2P. |
![]() |
Etap 1 – Zbudowanie szkieletu programu oraz rozbudowa go elementy potrzebne do realizacji wirtualnego generatora przebiegów z możliwością wysyłania danych poprzez sieć komputerową |
![]() |
Jako szkielet programu wykorzystana będzie aplikacja z poprzedniej części ćwiczenia. |
![]() |
Aplikacja będzie wymagała pewnych drobnych zmian interfejsu. Na początek zostanie wyłączona legenda i nazwa wykresu. |
![]() |
Panel aplikacji po dodaniu wszystkich niezbędnych elementów. Dioda LED ma sygnalizować status połączenia. |
![]() |
Etap 2 prezentuje sposób wykonywania cyklicznych czynności. W środowisku LabWindows/CVI element o nazwie Timer umożliwia wywoływanie co określony czas funkcji obsługi zdarzenia. |
![]() |
Aby generowane przebiegi nie były idealne i choć trochę przypominały prawdziwe, zostaną zaszumiane. Na slajdzie przedstawione zostało miejsce gdzie będzie wstawiany kod generujący szum. |
![]() |
Na slajdzie przedstawiony został kod C funkcji Generuj() po dokonanej modyfikacji. |
![]() |
Przykład wygenerowanego zaszumianego przebiegu. |
![]() |
Etap 3 prezentuje sposób wysyłania danych do sieci. |
![]() |
Uruchamiane i programowe sterowanie aplikacją Data Socket Server |
![]() |
Aby zainicjować połączenie potrzebny jest adres z którym ma ono nastąpić. Trzeba go pobrać do tablicy znaków url. |
![]() |
Na slajdzie zostały przedstawione argumenty wywołania funkcji DS_Open. |
![]() |
Prawidłowo wypełniony formularz funkcji DS_Open. Pole status na razie pozostawiamy puste. W przyszłości status operacji zostanie sprawdzony a informacja o tym wyświetlona. |
![]() |
Kompletny kod funkcji obsługi zdarzenia przycisku Połącz. |
![]() |
Opis argumentów wywołania funkcji DS_ SetDataValue. |
![]() |
Wypełniony danymi formularz funkcji DS_ SetDataValue. |
![]() |
Kod C funkcji Generuj(). |
![]() |
Aplikacja oraz program DataSocket Server w działaniu. |
![]() |
Etap 4 zajmuje się oprogramowaniem odbierania danych. |
![]() |
Dostawienie elementu pozwalającego na ustawienie aplikacji w tryb odbierania bądź wysyłania danych. |
![]() |
Modyfikacja właściwości przełącznika odczyt / wysyłanie. |
![]() |
Slajd przedstawia kod C instrukcji sterującej pracą Timera. |
![]() |
Opis argumentów wywołania funkcji SetCtrlAttribute |
![]() |
Opis pól formularza wyboru atrybutu. |
![]() |
Wypełniony formularz funkcji setCtrlAttribute. |
![]() |
Kod funkcji obsługi zdarzenia elementu OW. |
![]() |
W funkcji DS_Open należy zmienić typ połączenia w zależności od tego czy ma być odczyt czy wysyłanie danych. |
![]() |
Ostatnią modyfikacją jaką należy wykonać jest zmodyfikowanie funkcji DSCallback tak aby po pojawieniu się danych w DSServerze wyrysowała przebieg na ekranie. |
![]() |
Aby przetestować działanie aplikacji należy uruchomić dwa programy jeden w trybie wysyłanie drugi w trybie odczyt. |
![]() |