Inżynieria oprogramowania

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 07:39, 9 cze 2006 autorstwa Lukasz.olek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Sylabus

Autor

dr hab. inż. Jerzy Nawrocki, prof. PP jerzy.nawrocki@put.poznan.pl

Wymagania wstępne

  • Podstawy programowania
  • Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja. (To ze względu na metody formalne)
  • Programowanie obiektowe. (To ze względu na wzorce projektowe)

Zawartość

  • Zasady skutecznego działania
  • Personal Software Process
  • Specyfikacja wymagań
  • Przeglądy artefaktów
  • Język UML
  • Metody formalne
  • Wzorce projektowe
  • Zarządzanie konfiguracą
  • Wprowadzenie do testowania
  • Automatyzacja wykonywania testów
  • Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
  • Programowanie Ekstremalne


Literatura

  1. M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
  2. S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
  3. W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
  4. K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.