CWGI Moduł 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwaniaLinia 34: | Linia 34: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:CWGI_M2_Slajd5.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:CWGI_M2_Slajd5.png]] | ||
− | |valign="top"| | + | |valign="top"|Punkt jest przynależny do płaszczyzny, jeżeli przynależy do prostej leżącej w płaszczyźnie. Płaszczyzna w tym przypadku określona jest bezśladowo, przez dwie przecinające się proste <math>a\,</math> i <math>b\,</math>. Obierzemy dowolny punkt <math>A\,</math>, przyjmując jego rzut pionowy <math>A''\,</math> jak na rys. ''2.2_1a'', i założymy, że leży on na płaszczyźnie dwóch przecinających się prostych (<math>a x b</math>). Aby wyznaczyć drugi rzut tego punktu poprowadźmy przez rzut pionowy punktu <math>A''</math> dowolną prostą <math>p''</math>, która będzie leżała w płaszczyźnie dwóch prostych (<math>a x b</math>). Jeżeli tak, to prosta <math>p''\,</math> przetnie nam proste <math>a''</math> i <math>b''</math> w punktach odpowiednio <math>2''</math> i <math>1''</math>. Rzuty poziome <math>1'</math> i <math>2'</math> tych punktów znajdziemy na przecięciu się odnoszących z rzutami poziomymi <math>a'\,</math> i <math>b'\,</math> prostych <math>a\,</math> i <math>b\,</math>. Rzuty poziome <math>1'\,</math> i <math>2'</math> punktów <math>1\,</math> i <math>2\,</math> wyznacza rzut poziomy prostej <math>p'\,</math>, leżącej w płaszczyźnie prostych <math>a\,</math> i <math>b\,</math>. Prostą <math>p\,</math> prowadzono przez punkt <math>A\,</math>, a więc można jego rzut poziomy <math>A'</math> wyznaczyć na przecięciu się odnoszącej, i rzutu poziomego <math>p'\,</math> prostej <math>p\,</math> (patrz rys. 2.2_1a). |
|} | |} | ||
Wersja z 11:52, 7 sie 2006
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |